Een probleem met uw (toekomstige) woning? Het Woonloket is er voor u!

  • 10 november 2020

Heeft uw woning kwaliteitsproblemen? Heeft u last van vocht, schimmels of loshangende elektriciteitsdraden? Of is uw dak niet geïsoleerd en beslaat de vrieskou op het enkel glas? 
Of bent uop zoek naar een woning en vraagt de eigenaar of makelaar informatie die u liever niet prijsgeeft? Of stelt u vast dat u gediscrimineerd wordt op basis van uw situatie? Meld het in het woon-en energieloket. We bekijken samen uw situatie en kijken welke stappen we kunnen zetten. 

Kwaliteitsproblemen in de woning

De tand des tijds én de wetgeving die de afgelopen jaren meer kwaliteit vereist van woningen kunnen er voor zorgen dat de woning waar u in woont niet meer helemaal is aangepast. De afgelopen jaren werden minimale vereisten gesteld aan de isolatie of aan de beglazing van een woning. Maar daarnaast kunnen er nog problemen opduiken. Uw woning kan te vochtig zijn waardoor er schimmelvorming is. Of de elektrische bekabeling laat te wensen over en is niet veilig. 

In het woonloket kan u als huurder of als eigenaar terecht met kwaliteitsproblemen. 

  • Krijgt u als huurder geen gehoor bij de eigenaar van de woning? Als u bij de eigenaar de problemen hebt aangekaart en er komt geen of te weinig reactie, dan komen we bij huurders ter plaatse om eventuele problemen vast te stellen. De Vlaamse Wooncode geeft de vereisten waaraan woningen moeten voldoen aan. Is uw woning niet conform? Dan bekijken we samen welke stappen er ondernomen kunnen worden.
  • Bent u eigenaar van de woning en wil u de kwaliteit van uw woning verbeteren? Ook dan kan u terecht bij het woon-en energieloket. We bekijken samen welke ingrepen er prioritair zijn en welke middelen en premies er zijn om uw woning naar een hoger niveau te brengen. 

Een nieuwe woning vinden

Een nieuwe woning vinden die aangepast is aan uw budget is niet altijd gemakkelijk. Soms hebben goedkopere woningen niet de nodige kwaliteit. Andere keren zijn anderen sneller. Een verhuurder mag kiezen aan wie ze hun woning verhuren, maar mag daarbij niet discrimineren. 
Vermoedt u dat u niet correct behandeld bent in zo’n situatie? Meld het bij het woon- en energieloket. We bekijken samen wat we kunnen doen. 
 

Wonen Leie & Schelde / Woonloket
Wonen Leie & Schelde
Vennelaan 23
9830 Sint-Martens-Latem
België
Gesloten
Gesloten
Gesloten
Gesloten
Gesloten
Gesloten
08:00 - 12:00
Maak steeds vooraf een afspraak!